Šílenství jako typický rys vybraných sopránových rolí v operách 19. století – Mgr. Nicola MARTINIK
Mgr. Nicola MARTINIK
Diplomová práce
Šílenství jako typický rys vybraných sopránových rolí v operách 19. století
Madness as a Typical Feature of Selected 19th Century Soprano Roles
Abstract:
This diploma work offers an insight, how Italian composers of the 19th century used madness in their operas. On the example of four chosen operas of the 19th Century, Bellini´s I Puritani, Donizetti´s Lucia di Lammermoor, Verdi´s Macbeth and Boito´s Mefistofele is shown by which means composers musically illustrated insanity within the interpretation of vocal parts of the soprano voice. There is also …víceAbstract:
Tato diplomová práce nabízí vhled do problematiky užití tématu šílenství v operách italských skladatelů 19.století. Na příkladech konkrétních čtyř vybraných italských oper 19.století - Belliniho Puritánech, Donizettiho Lucii di Lammermoor, Verdiho Macbethovi a Boitove Mefistofelovi - jsou zkoumány různé způsoby, techniky znázornění šílenství a odlišné či naopak podobné přístupy vybraných skladatelů …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2018
- Vedoucí: MgA. Zlatica Chiwanga, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MARTINIK, Nicola. Šílenství jako typický rys vybraných sopránových rolí v operách 19. století. Ostrava, 2018. diplomová práce (MgA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Fakulta uměníMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.