Makroregion Oceánie v geografickém gymnaziálním vzdělávání – Bc. Adéla Zavadilová
Bc. Adéla Zavadilová
Master's thesis
Makroregion Oceánie v geografickém gymnaziálním vzdělávání
The macro-region of Oceania in secondary school geography education
Abstract:
Diplomová práce se věnuje regionální geografii Oceánie a její výuce na českých gymnáziích. Práce je rozdělena celkem do dvou částí. Nejprve obsahuje část teoretickou, v rámci které je vymezena Oceánie v geografickém gymnaziálním vzdělávání. Následně je na základě rozboru učiva Oceánie ve vybraných gymnaziálních učebnicích a obsahu map ve školních atlasech analyzována obsahová struktura učiva. Hlavní …moreAbstract:
The present diploma thesis examines regional geography of Oceania and the education of this topic at Czech grammar schools. The thesis is divided into two chapters. The first contains a theoretical background within which Oceania is defined in geographical grammar school education. Then, the analysis of certain textbooks and maps devoted to the topic of Oceania is provided, with the emphasis on their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/whm8q/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2022
- Supervisor: RNDr. Vladimír Herber, CSc.
- Reader: Mgr. Jan Kadlec
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Teaching of Mathematics for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography
Theses on a related topic
-
Výuka regionální geografie Austrálie v českém gymnaziálním vzdělávání
Adéla Zavadilová -
Organizace muzea v kontextu výchovy a vzdělávání - Případová studie Polského Muzea Sztuki
Kateřina Minaříková -
Využití metody Human Centred Design při navrhování služby pro lektory informačního vzdělávání - případová studie
Martina Horníčková -
Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie
Petra BLÁHOVÁ -
Dopad koronavirové pandemie na vzdělávání - případová studie
Lucie PODAŘILOVÁ -
Připravenost Základní školy Brodek u Konice k podpoře společného vzdělávání (případová studie)
Patrik SYNEK -
Implementace Principů odpovědného manažerského vzdělávání: Případová studie
Kristýna Eislerová -
Válka na Ukrajině jako katalyzátor inkluzivního vzdělávání? Srovnávací případová studie Polska a Německa.
Annabelle MCLEOD