Kristina Andělová

Bachelor's thesis

Faktory ovlivňující roli luxusních značek mezi mladými českými spotřebiteli

Factors affecting the role of luxury brands among young Czech consumers
Abstract:
V této bakalářské práci se věnuji problematice luxusu a luxusní značky. První část je věnována značce, jejím prvkům, funkcím a hodnotě. V druhé části je rozebráno, co je to luxus, jeho charakteristika, psychologická a sociální stránka luxusu, vnímání kvality, exkluzivity a krásy u luxusních výrobků. Dále je rozebráno, co je luxusní značka. Luxusní značky jsou pak ve třetí části definovány z marketingového …more
Abstract:
The aim of this thesis is focused on luxury and luxury brands. The first part is defining a brand, its elements, features and value. In the second part, what luxury is and its characteristics are discussed, psychological and social aspects of luxury, perception of quality, exclusivity and beauty of luxury products. What a luxury brand is is further discussed latter in this chapter. Luxury brands are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2015
  • Supervisor: Daniela Kolouchová
  • Reader: Jana Boučková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/57340

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management