Možnosti rozvíjení algoritmického myšlení s využitím projektů Hour of Code a Scratch – Bc. Tomáš Hornik
Bc. Tomáš Hornik
Diplomová práce
Možnosti rozvíjení algoritmického myšlení s využitím projektů Hour of Code a Scratch
Possibilities of Development of Algorithmic Thinking with the Use of Projects Hour of Code and Scratch
Anotace:
Cílem této diplomové práce je zmapovat možnosti výuky programování na vybrané základní škole pomocí vizuálních programovacích jazyků, které nevyžadují znalost příkazů a syntaxe konkrétního vyššího programovacího jazyka. Podstatou výuky programování na základních školách by mělo být předat žákům schopnost pracovat s algoritmy a plně využívat algoritmického způsobu myšlení. Žáci by měli používat sekvence …víceAbstract:
The goal of the diploma thesis is to chart the possibilities of teaching of programming at the selected primary school with the use of visual programming languages that do not require knowledge of instructions nor of a syntax belonging to a specific higher complex programming language. The essence of teaching of programming at the primary schools should be to pass to a student an ability to work with …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 7. 2016
Identifikátor:
http://evskp.uhk.cz/eM4474
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 8. 2016
- Vedoucí: PhDr. Michal Musílek, Ph.D.
- Oponent: doc. RNDr. Štěpán Hubálovský, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Hradec KrálovéUniverzita Hradec Králové
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství pro střední školy - informatika, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Výuka algoritmizace na 1. stupni základní školy
Tomáš ODSTRČIL -
Algoritmizace a programování ve výuce informatiky na 1. stupni ZŠ
Hana GORGOLOVÁ -
Návrh implementace tematického celku "Základy algoritmizace a programování" do školního vzdělávacího programu obou stupňů základní školy
Šárka Schlichtsová -
Výuka algoritmizace na 1. stupni základní školy
Tomáš ODSTRČIL -
Sada úloh pro výuku algoritmizace na základních školách
Lukáš ZVĚŘINA -
Vnímání důležitosti výuky algoritmizace a programování na základních školách
Miroslav ZEMAN -
Algoritmizace učiva o slovních druzích pro druhý stupeň základní školy
Romana Wágnerová -
JavaScript jako nástroj pro výuku algoritmizace a programování na 2. stupni ZŠ
František PEIKER
Název
Vložil
Vloženo
Práva