Nejsvětější Trojice jako základ totožnosti stvořených osob – Světla JAROŠOVÁ
Světla JAROŠOVÁ
Master's thesis
Nejsvětější Trojice jako základ totožnosti stvořených osob
The Most Holy Trinity as the Foundation of the Identity of Created Persons
Anotácia:
Podle svědectví Písma Bůh stvořil člověka, "aby byl naším obrazem podle naší podoby". Tato podobnost bývala spatřována v rozumové přirozenosti, již člověk vlastní. Nověji se ukazuje, že se člověk podobá Bohu spíše tím, že je osoba, že svou totožnost přijímá ve vztazích od druhých a zároveň druhým jejich totožnost zprostředkuje. Autorka představuje dějinný vývoj pojmu osoby a vybraná současná pojetí …viacAbstract:
According to Scripture God created human beings "in our image, after our likeness". The likeness used to be conceived in terms of the rational nature human beings possess. Modern thought has come to conceive of the likeness rather in terms of being person, who receives her identity in relationships from others and at the same time mediates the others´ identity to them. The author presents the historical …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 4. 2013
Zverejniť od: 8. 4. 2013
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: doc. Tomáš Machula, Ph.D., Th.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JAROŠOVÁ, Světla. Nejsvětější Trojice jako základ totožnosti stvořených osob. Č. Bud., 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2013
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2013 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Teologická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of TheologyMaster programme / odbor:
Theology / Theology
Práce na příbuzné téma
-
Rány Kristovy jako výraz kenotičnosti osoby
Lukáš DREXLER -
Obraz jako objekt, objekt jako obraz sochaře Zbyňka Sekala
Adéla ČIHÁKOVÁ -
Stopy (boty jako obraz, obraz jako boty)
Tereza LIŠKOVÁ -
Obraz v obraze: Životopisné filmy o výtvarných umělcích v současné evropské kinematografii
Kateřina Hejnarová -
Obraz východoslovanských krajin a národů ve vybraných obrozenských črtách
Marek Želísko -
Jaroslav Král a jeho obraz Piják
Andrea Otevřelová -
Obraz policie a četnictva v meziválečném období v literatuře a žurnalistice
Tomáš Bárta -
Do kuchyně nebo do kanceláře? Mediální obraz ženy v ukrajinském lifestylovém časopise Pink v roce 2019
Anastasiia Surai
Názov
Vložil
Vložené
Práva