Bc. Vilém Otte
Master's thesis
Bi-directional path tracing na GPU
Bi-directional Path Tracing on GPU
Abstract:
Software pro vykreslování foto-realistických scén dnes používá především jednosměrné sledování cest, pomocí nějž dosahuje dobrých výsledků pro scény bez kaustiky nebo scény, jenž nejsou tzv. těžkými případy pro path tracing. Dále existuje několik software pro vykreslování pomocí obousměrného sledování cest, avšak vzhledem k náročnosti implementace tohoto algoritmu jsou takřka exkluzivně vyvíjeny pro …moreAbstract:
Computer graphics renderers for creating photo-realistic images use mainly unidirectional path tracing, having good results for scenes without caustics or hard cases. There are also few renderers with bi-directional path tracing implementation, however due to the complexity of the algorithm implementation, they almost exclusively target sequential CPUs. The thesis proposes a way of implementation of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yidjt/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
- Reader: doc. Fotios Liarokapis, PhD
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
-
Modelování obousměrných distribučních funkcí odrazivosti pomocí neuronových sítí
Jiří Depčinský -
Path tracing on GPU
Vilém Otte -
Real-Time Global Illumination in Unreal Engine 5
Anna Skorobogatova -
Path tracing on GPU
Vilém Otte -
Image Rendering Using Ray-tracing on Graphics Card
Adam Hasík -
Path tracing on GPU
Vilém Otte