Jana TYŠEROVÁ

Bachelor's thesis

Nevědomí v psychoanalytické koncepci S. Freuda, C. G. Junga a v pojetí současných neurověd

Phenomenon of unconsciousness
Abstract:
Práce pojednává o psychoanalytickém přístupu k nevědomé sféře v psychologii S. Freuda s ohledem na strukturální a topografické členění mysli. Další část je věnována pojetí u C.G Junga a jeho rozšíření o spektrum kolektivního nevědomí, tvořeného archetypy. Třetí oddíl práce shrnuje psychoanalytickou koncepci a doplňuje ji o přístup z pohledu moderních neurověd. Výsledem je porovnání pojetí a zhodnocení …more
Abstract:
The bachelor work presents the theme phenomena of unconsciousness, dividing into three fields of perspective: from Freud's psychoanalysis, from Jung's interpretation of collective and singular unconsciousness and lastly from the modern neuroscience point of view. The Freudian theory explained an existence of unconsciousness in topographic, later in structural model which included three spheres of human …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Polák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TYŠEROVÁ, Jana. Nevědomí v psychoanalytické koncepci S. Freuda, C. G. Junga a v pojetí současných neurověd. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Humanities Studies / Humanities

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.