Marketingová strategie firmy ADIDAS na vybraných zahraničních trzích – Kristýna Jelínková
Kristýna Jelínková
Bachelor's thesis
Marketingová strategie firmy ADIDAS na vybraných zahraničních trzích
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti adidas na globální úrovni a v adaptaci na český, severoamerický a čínský trh. Je provedena analýza hlavních konkurentů na českém trhu sportovním zbožím a SWOT analýza adidas. Teoretická znalost marketingového mixu je převedena do konkrétní praxe české pobočky adidas. Na základě dotazníkového šetření je zhodnoceno vnímání nové marketingové …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of the company adidas on the global level and with its adaptation to the Czech, North American and Chinese markets. An analysis is carried out to present the competition on the Czech sporting goods market and the SWOT analysis of adidas. The theory of marketing mix is compared with the practices of the Czech adidas subsidiary. The customer perception …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/25370
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: David Horák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/25370
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový mix a strategický marketing ve vybraných službách
Jan Slanec -
Marketingový mix vo vybraných vinárstvach Malokarpatských vinohradov
Petra Klemová -
Bankový marketing, základné zásady, súvislosti, marketingový mix a postup vybranej komerčnej banky v SR
Boris Rezník -
Marketingový mix Still Create s.r.o.
Natália Šestáková -
Marketingový mix vybrané společnosti
Darina Hojstričová