Adam Čadek
Master's thesis
Segmentace trhu leteckých společností
Airline market segmentation
Abstract:
Cílem práce je odkrýt segmenty na trhu letecké dopravy, která se v posledních letech neustále obměňuje i díky „krachu“ společnosti ČSA či po globální pandemické krizi, která ochromila leteckou dopravu a výrazně změnila chování spotřebitelů. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde jsou popsány složky marketingové strategie, segmentace trhu, marketingového výzkumu a jejich procesy spojené s postupy …moreAbstract:
The aim of the thesis is to uncover the segments of the air transport market, which has been constantly changing in recent years, thanks to the "collapse" of the ČSA company or after the global pandemic crisis, which paralyzed air transport and significantly changed consumer behaviour. The work is divided into a theoretical part, where the components of marketing strategy, market segmentation, marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91716
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91716
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Lifestyle market segmentation - efficiency and ethical issues
Michaela Pilstl -
Market Segmentation - Case Study of a Selected Company
Radka Szabová -
Comparative Assessment of Customer Service in High-Cost Airline Industry
Akmaral Berikova -
Drivers of outperformance in the airline industry: a roadmap for legacy carriers
Yves Patoux -
Changes to the marketing strategy of the airline industry in Europe due to the proliferation of low-cost airlines in Europe
Jan Keprta -
Customer satisfaction in the Bulgarian civil aviation market - Case study of customer satisfaction analysis of Bulgaria Air
Nadezhda Iliyanova Rusinova -
Dopad rozvoje technologií na letecký průmysl
Erika Fischerová -
Segmentace trhu a výzkum chování zákazníků, jako předpoklad úspěšného umístění produktů konkrétního podnikatelského subjektu na trhu
Martin Tuček