Bc. Otto Linhart

Master's thesis

Literární perzifláž jako nástroj k výuce estetické výchovy s případovou studií Europeany od Patrika Ouředníka

Literary persiflage as a tool for teaching aesthetic education with Europeana by Patrik Ouředník as a case study
Abstract:
Ve své práci chci poukázat na možnosti výuky estetické výchovy (konkrétně její kunsthistorické oblasti) prostřednictvím modelu literární perzifláže. Mým záměrem je prozkoumat vzdělávací techniku postavenou na studijním materiálu (popř. výukovém postupu), který nebude chronologický, ale bude nahlížet na probírané téma optikou vícevrstevnatých podnětů a nadčasových fenoménů. Základem k tomuto zkoumání …more
Abstract:
In my thesis I want to point out the possibilies of artistic education (more precisely, art history) by means of the model of literary persiflage. My intention is to explore the teaching method based on the material to study (or on the teaching procedure) which will not be in chronological sequence, but presented with the view of dealing with multilayer stimuli and timeless phenomena. For me, such …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 2. 2019
  • Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jan Špaček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education