US Presidential Election 2016: The Portrayal of Presidential Candidates in the Media – Bc. Nikola Kupčíková
Bc. Nikola Kupčíková
Bachelor's thesis
US Presidential Election 2016: The Portrayal of Presidential Candidates in the Media
US Presidential Election 2016: The Portrayal of Presidential Candidates in the Media
Anotácia:
Tato práce se zabývá zobrazením amerických prezidentských kandidátů v médiích. První část práce je věnovaná prezidentským kampaním v době televize. Práce popisuje vliv první prezidentské debaty vysílané v televizi a prezidentskou kampaň Richarda Nixona v roce 1968, která byla první kampaní založená převážně na využití televize. Dále se bakalářská práce soustředí na prezidentské kampaně Baracka Obamy …viacAbstract:
This thesis deals with the portrayal of US presidential candidates in the media. The first part of the work is devoted to presidential campaigning in the television age. It describes the influence of the first televised presidential debate and the first presidential campaign relying almost entirely on television, the 1968 Richard Nixon campaign. The work then focuses on the presidential campaigns in …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ukbii/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2017
- Vedúci: M.A. Jeffrey Alan Smith, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Jan Eichler
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Discourses of climate change in the Czech Presidential election 2023
Viktorie Malá -
Does Truth Even Matter? The Analysis of Impact of American Partisanship and Misinformation in Donald Trump’s Social Media during the Presidential Campaign of 2020 on the Elections` Outcomes.
Nelli Zhakhian -
Politicians' COVID discourse on social media: comparative discourse analysis of tweets by Donald Trump and Joe Biden
Kristina KONVIČNÁ -
Reflexion of Donald Trump in the American Media
Lukáš ONDRUCH -
Děsivá synergie: Donald Trump a sociální média
Jakub KOKOTEK -
Tweeting as a New Style of Political Discourse: Linguistic Analysis of Donald Trump’s Tweets
Lenka Fišbachová