Kateřina VALOUCHOVÁ

Bachelor's thesis

L'hyperbole dans la presse du fran\c{c}ais contemporain : emploi et fonction

The hyperbole in the press in contemporary French : utilization and function
Abstract:
This bachelor thesis deals with the use of hyperbole on websides of the French press. In the first theoretical part we find basic definiton and characteristics of hyperbole. We focuse also on qualities of journalistic style in order to find the coherence between journalistic compositions and the cause of the occurence of hyperbole in the articles in the press. The discovered theoretical findings lead …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá použitím hyperboly, jako konotačně expresivního prostředku, ve francouzském tisku. V úvodní teoretické části najdeme základní definice hyperboly a její charakteristiku. Teoreticky se věnujeme také žurnalistickému stylu, abychom postihli souvislost mezi tímto typem slohu a použitím hyperboly v novinových článcích. Získané teoretické poznatky vedou k identifikaci, výběru …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2016
Accessible from:: 13. 6. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jana Brňáková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VALOUCHOVÁ, Kateřina. L'hyperbole dans la presse du fran\c{c}ais contemporain : emploi et fonction. Ostrava, 2016. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.6.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 6. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / French for Business

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.