Oběť jako nejkrajnější projev lásky: Melodramatický a spirituální modus ve filmu Petra Weigla Olověná noc – Bc. Vaďura Vaďura
Bc. Vaďura Vaďura
Bachelor's thesis
Oběť jako nejkrajnější projev lásky: Melodramatický a spirituální modus ve filmu Petra Weigla Olověná noc
Sacrifice as the most extreme expression of love: Melodramatic and spiritual mode in Petr Weigl's film The Lead Night
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce pojednává o televizní tvorbě významného českého režiséra a dramaturga Petra Weigla a jeho umělecko-filozofickém přístupu k ní. Přes kapitolu o melodramatickém modu, aplikovaném na televizní film Dva bratři (Petr Weigl, ČSSR, 1972), se práce dostává k hlavnímu předmětu zkoumání – intepretaci Olověné noci (Petr Weigl, Západní Německo / ČSSR, 1985) nejen skrze nástroje …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the television work of the important Czech director Petr Weigl and his artistic-philosophical approach to it. Through the chapter on melodramatic mode, applied to the film Two Brothers (Petr Weigl, Czechoslovakia, 1972), the work reaches the main film of research – The Lead Night (Petr Weigl, West Germany / Czechoslovakia, 1985), which is subjected to interpretation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hdtan/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ondřej Pavlík
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VAĎURA, Vaďura. \textit{Oběť jako nejkrajnější projev lásky: Melodramatický a spirituální modus ve filmu Petra Weigla Olověná noc}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/jjckl6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory and History of Film and Audiovisual Culture / Theory and History of Film and Audiovisual Culture