Fonematické uvědomování u dětí podle metodiky Eľkonina – Bc. Milena Kovačíková
Bc. Milena Kovačíková
Master's thesis
Fonematické uvědomování u dětí podle metodiky Eľkonina
Phonemic Awareness according to the Elkonin's Method
Abstract:
Bc.Milena, Kovačíková. Fonematické uvědomování u dětí podle metodiky Elkonina.Diplomová práce.Brno: Masarykova univerzita. Fakulta pedagogická, Katedra speciální pedagogiky, 2010, 95str. Vedoucí diplomové práce doc.PaedDr.Jiřina Klenková,Ph.D. Diplomová práce se zaměřuje na fonematické uvědomování v souvislosti s prevencí specifických poruch učení a následnou školní úspěšností dětí.Práce je členěna …moreAbstract:
Bc.Milena, Kovačíková. Phonemic awareness in children based on the Elkonin method. Graduation thesis. Brno: Masaryk University. Faculty of Education, Department of Special Pedagogy, 2010, 95 pg This thesis is aimed at phonemic awareness in connection with prevention of specific learning disabilities and consecutive school success of children. The paper is divided into a theoretical part and an empirical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h0x1g/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2011
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Využití motorického učení u vývojové poruchy koordinace ve fyzioterapii
Ondřej PAPÁČEK -
Specifické vývojové poruchy učení a reedukace dyslexie
Jana Polčáková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Rozvoj fonematického uvědomování prostřednictvím metodiky D.B. Elkonina
Marcela Havelková -
Rozvoj fonematického uvědomování u dětí předškolního věku pomocí metodiky D. B. Elkonina
Anna Krejzová -
Úspěšnost žáků s odkladem povinné školní docházky v oblasti rozvoje počátečního čtení a psaní
Kateřina Dolejšová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy, školní zralost a připravenost
Martina Šenková