The language of reports: analysis of communicaion strategies in annual reports – Barbora ŠOPOROVÁ
Barbora ŠOPOROVÁ
Bachelor's thesis
The language of reports: analysis of communicaion strategies in annual reports
The language of reports: analysis of communicaion strategies in annual reports
Abstract:
This thesis examines communication strategies companies use in annual reports - it means linguistic elements and nonverbal aspects. It is done by analyzing and comparing selected parts of annual reports from various companies. Firstly linguistic elements from selected parts - management comments and brand descriptions - are analyzed by the means of functional text analysis and then they are compared …moreAbstract:
Cieľom tejto práce je skúmať komunikačné stratégie, ktoré spoločnosti používajú vo výročných správach - to znamená ako jazykové, tak aj vizuálne prvky. Na základe výročných správ od rôznych spoločností bola vykonaná analýza a následné porovnanie u vybraných častí. Najprv boli lingvistické prvky z vybraných častí - komentárov manažmentu a opisu firemných produktov - zanalyzované na základe FTA a následne …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠOPOROVÁ, Barbora. \textit{The language of reports: analysis of communicaion strategies in annual reports}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/jkc1nc/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠOPOROVÁ, Barbora. The language of reports: analysis of communicaion strategies in annual reports. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Génération Y et marketing de mode des marques de pret-a-porter dans l'industrie de mode - Le cas de Chanel
Darina UJOVÁ -
La traduction dans le domaine de la mode - tendances du XXe siècle
Kateřina Šabršulová -
Návrh testovacího zařízení pro verifikaci nastaveného 24 bitového kódu systému ATC/MODE-S pro letouny Airbus A32F
Ondřej Sankot -
Mobilní systém pro příjem a dekódování Mode S zpráv
Jan Pejřil -
Analýza marketingové komunikace e-shopu La Mode
Anna Bláhová -
Tvorba e-shopu pro kamenný obchod L-MODE
Eliška Nováková -
Depeche Mode v Praze 11. 3. 1988: Reakce bezpečnostních orgánů a majoritní společnosti v pozdně socialistické ČSSR na nový popkulturní fenomén
Martina Hauftová -
Die Analyse und Rezeption der Romane "Depeche Mode" und "Die Erfindung des Jazz im Donbass" von Serhij Zhadan in der BRD
Anastasiia PUSHKOVA