Bc. Pavlína Knotková
Master's thesis
Regulace klamavé reklamy
Regulation of a false advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou celkového stavu klamavé reklamy v současném legislativním vymezení České republiky. Cílem práce bylo analyzovat formy klamavé reklamy. Práce se dále zabývá možnými způsoby její regulace a možnými právními úpravami, které by vedly k většímu omezení tohoto druhu reklamy.V práci jsou rozebrány některé konkrétní případy klamavé reklamy a nekalých praktik, které se vyskytují …moreAbstract:
This thesis alanyzes the overall condition of misleading advertising in the current legislative definition of the Czech Republic.The objective of the thesis was to analyze the forms of misleading advertising.The thesis also follow up the possible ways of its regulation and possible legal arrangements that would lead to greater restrictions of this type of advertising. In this thesis are analyzed some …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 7. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/j20hz/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Regulace klamavé reklamy
Kamila Konárková -
Regulace klamavé reklamy
Kateřina Kysučanová -
Regulace reklamy v české a evropské judikatuře
Zuzana Gajdůšková -
Problematika klamavé reklamy v České republice
Kateřina Matušková -
Právní regulace reklamy
Lucie Sirůčková -
Regulace reklamy
Jan Mandzák -
Regulace reklamy na internetu
Michaela Kytková -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ