Ondřej Němeček
Master's thesis
Marketing ve zdravotnictví České republiky
Marketing of health care in the Czech republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem marketingu ve zdravotnictví České republiky jako nově vznikající problematikou. Popisuje rozdíly mezi trhem zdravotnickým a ostatními trhy, popisuje dosažené poznatky o marketingových strategiích, které jsou na tento trh aplikovány. Dotýká se problematiky propagace zdravotnických služeb. Součástí je dotazníkový výzkum, který se zabývá názorem a přístupem veřejnosti …moreAbstract:
The diploma thesis deals with an emerging issue of the marketing of health care in the Czech Republic. It describes the differences between the medical market and other markets, and characterizes the formal knowledge of marketing strategies that are applied to this market. It concerns the issue of promotion of health services. A questionnaire-based research focused on the public opinion on the increasing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: Jaroslav Zlámal
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Lékařská fakultaMaster programme / field:
Ekonomika a řízení zdravotnictví / Management zdravotnictví
Theses on a related topic
-
Nezaměstnanost ve vybraných státech Evropské unie - Česká republika, Slovenská republika, Rakouská republika a Řecká republika
Tereza Vacková -
Analysis of Health Related Financial Flows and Patient Satisfaction with Private Health Care in the Czech Republic
Aneta Supová -
Strategie elektronického zdravotnictví v České republice zohledňující Health 4.0
Martin Antoš -
Internetová propagace společnosti NH Car, s.r.o.
Jakub Švec -
The Changing Face of Marketing: Moving from Marketing Management to Marketing Democracy
Anna Nuralova -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Marketing v neziskových organizacích - Marketing v AČR
Tibor Čatai -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová