Vizuální pozornost vůči emocionálním a racionálním apelům v reklamě – Eliška Novotná
Eliška Novotná
Master's thesis
Vizuální pozornost vůči emocionálním a racionálním apelům v reklamě
Visual attention to emotional and rational appeals in advertising
Abstract:
Diplomová práce zkoumá vliv reklamních apelu (emocionálních a racionálních) na vizuální pozornost, brand recall a nákupní chování spotřebitelů. Cílem je zjistit, jak různé typy apelů ovlivňují vizuální pozornost spotřebitelů s ohledem na jejich sociodemografické charakteristiky, vizuální pozornost vůči různým prvkům reklamy, brand recall a nákupní rozhodnutí spotřebitelů. Pro sběr dat jsou použity …moreAbstract:
The thesis examines the influence of advertising appeals (emotional and rational) on visual attention, brand recall and consumer purchase behaviour. The aim is to investigate how different types of appeals affect consumers' visual attention in relation to their socio-demographic characteristics, visual attention to different advertising elements, brand recall and consumer purchase decisions. Eye tracking …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/94541
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2024
- Supervisor: Simona Bažantová
- Reader: Michal Novák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/94541
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Socioekonomické faktory súvisiace so stravovaním v špecifickej populácii s predchádzajúcou onkologickou diagnózou v detskom veku
Dominika Kováčová -
Vizuální pozornost a nákupní záměr spotřebitelů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram
Adéla Holcová -
Vizuální pozornost vůči emocionálním apelům v reklamě
Eliška Novotná -
Emocionální apely v kampaních UNICEF
Dagmar Nosálová