Eliška Novotná

Master's thesis

Vizuální pozornost vůči emocionálním a racionálním apelům v reklamě

Visual attention to emotional and rational appeals in advertising
Abstract:
Diplomová práce zkoumá vliv reklamních apelu (emocionálních a racionálních) na vizuální pozornost, brand recall a nákupní chování spotřebitelů. Cílem je zjistit, jak různé typy apelů ovlivňují vizuální pozornost spotřebitelů s ohledem na jejich sociodemografické charakteristiky, vizuální pozornost vůči různým prvkům reklamy, brand recall a nákupní rozhodnutí spotřebitelů. Pro sběr dat jsou použity …more
Abstract:
The thesis examines the influence of advertising appeals (emotional and rational) on visual attention, brand recall and consumer purchase behaviour. The aim is to investigate how different types of appeals affect consumers' visual attention in relation to their socio-demographic characteristics, visual attention to different advertising elements, brand recall and consumer purchase decisions. Eye tracking …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2024
  • Supervisor: Simona Bažantová
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94541