Karyna Kovchak
Master's thesis
Vliv obalu na nákupní chování spotřebitelů
The influence of packaging on consumer purchasing behavior
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu obalu a jeho prvků na nákupní rozhodování spotřebitelů. Práce se bude zabývat zkoumáním vlivu obalů v sektoru rychloobrátkového zboží v kategorii zmrzliny na českém trhu. Teoretická část nabízí přehled důležitých teoretických poznatků z oblasti spotřebního chování a významu obalu, věnuje se také základním pojmům z oblasti značky a marketingového výzkumu …moreAbstract:
The aim of this thesis is to determine the influence of packaging and its elements on consumer purchasing decisions in the fast moving consumer goods sector in the ice cream category on the Czech market. The theoretical part offers an overview of important theoretical findings from the field of consumer behavior, packaging, branding and marketing research. Following methodological part describes used …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91776
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2024
- Supervisor: Markéta Procházková
- Reader: Oxana Savina
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91776
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Corporate Social Responsibility Concept in the Ice Cream Industry
Andrea Jílková -
Návrh strategie expanze pro franšízový podnik se zaměřením na prodej zmrzliny
Markéta Fréharová -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Brand management z pohledu neuromarketingu
Jana Hrušková