Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ – Mgr. Linda Hermanová
Mgr. Linda Hermanová
Master's thesis
Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ
The comparison of reading skills among intact pupils and pupils with learning disabilities in the 4th grade of primary school
Abstract:
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na problematiku čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníku základní školy. Práce je rozvržena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je obsažena ve třech kapitolách. Věnuje se terminologickému vymezení, klasifikaci, etiologii a symptomatologii specifických poruch učení. Prezentuje oblasti prevence, diagnostiku a reedukaci, zaobírá se i legislativním rámcem …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of literacy skills among pupils of the 4th year of primary school. The thesis is divided in theoretical and empirical part. The theoretical part contains three chapters. It deals with the definition, classification, etiology and symptomatology of specific learning disabilities. It presents the prevention, diagnosis and reeducation, also the legislative framework …moreKeywords
specifické poruchy učení čtenářská gramotnost PIRLS dyslexie dysgrafie dysortografie dyskalkulie metody výuky čtení legislativa klasifikace etiologie symptomatologie prevence diagnostika reedukace specific learning disabilities reading literacy dyslexia dysgraphia dysorthographia dyscalculia methods of teaching reading legislation classification etiology symptoms prevention diagnostics reeducation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ncb2e/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HERMANOVÁ, Linda. \textit{Komparace čtenářských dovedností mezi intaktními žáky a žáky se specifickými poruchami učení ve 4. ročníku ZŠ}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/jn5ww1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Non-traditional Methods of Teaching Upper Secondary Mathematics
Klára SPILKOVÁ -
Teaching English to Dyslexic Learners: Reading Skills in Focus
Markéta Michálková -
Intervence specifické poruchy čtení se zaměřením na využití speciálních pomůcek a technik u žáků třetího ročníku základní školy
Eva HRBÁČKOVÁ -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová