Michaela Rážková

Bachelor's thesis

Kdo má zájem na regulované reklamě na tabákové výrobky?

Who has an interest in the regulated advertising of tobacco products?
Abstract:
Cílem této práce je otestovat dlouhodobý trend, že regulace reklamy na tabákové výrobky nemá významný vliv na spotřebu tabáku a zavádění těchto regulací neplní z pohledu státu cíl jejich zavedení. A tedy že tyto regulace mohou být v zájmu jiných subjektů, konkrétně etablovaných producentů tabákových výrobků a v oblasti reklamy na tabákové výrobky platí teorie ovládnutého strážce.
Abstract:
The aim of this work is to test the long-term trend that the regulation of advertising of tobacco products has no significant impact on tobacco consumption and the implementation of these regulations fail to comply with terms of the objective state of their implementation. Therefore, that these regulations may be of interest to other entities, namely already established producers of tobacco products …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 2. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 1. 2010
  • Supervisor: Marek Hudík
  • Reader: Marek Mičúch

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19885

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie