Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku – Bc. Klára Velevová
Bc. Klára Velevová
Diplomová práce
Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku
Acquisition of knowledge, skills and attitudes through alternative methods of Montessori pre-school children and Loir school age
Anotace:
Diplomová práce pojednává o alternativní metodě výchovy Montessori a jejím využití v mateřské škole a v prvních ročnících základní školy. První část práce je věnována teoretickému vysvětlení, jak tato metoda poskytuje dětem vědomosti, dovednosti či postoje. Druhá část, praktická, je založena na výzkumu prostřednictvím dotazníků s dětmi a rodiči. Výzkum je rozšířen také o rozhovor s dětmi. Praktická …víceAbstract:
This thesis discusses an alternative method of Montessori education and its use in kindergarten and first grades of primary school. The first part of work is devoted to the theoretical explanation of how this method provides children with knowledge, skills and attitudes. The second part, practical, is based on research through questionnaires with children and parents. Research is also extended for …víceKlíčová slova
Alternativní výchova polarizace osobnosti senzitivní fáze vývoje Maria Montessori učitel v Montessori připravené prostředí praktický život smyslová výchova kosmická výchova jazyk matematika odměny tresty Alternative education polarization of personality sensitive stage of development Montessori teacher prepared environment practical life sensorial cosmic education language mathematics rewards punishments
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bth8l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 5. 2012
- Vedoucí: Mgr. Radek Pospíšil
- Oponent: Mgr. Lucie Pištěková
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VELEVOVÁ, Klára. \textit{Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/jnk9ha/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství zeměpisu pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Vytvoření klientské aplikace administračního prostředí a napojení na předem připravené Graphql API
Tomáš Mastný -
Aplikace environmentální výchovy v prostředí školní družiny
Lada VALÁŠKOVÁ -
Specifika role učitele v Montessori pedagogice v primárním vzdělávání
Michaela ADAMČÍKOVÁ -
Činnost učitele v Montessori a klasické škole v České republice a Rakousku
Jana Koudelková -
Spolupráce učitelů v Montessori MŠ
Nikola Macková -
Osobnost učitele v Montessori pedagogice
Michaela ROSSMANNOVÁ -
Inkluzivní vzdělávání v Montessori mateřských školách
Jana Šustrová -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková