Bc. Klára Velevová

Master's thesis

Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku

Acquisition of knowledge, skills and attitudes through alternative methods of Montessori pre-school children and Loir school age
Abstract:
Diplomová práce pojednává o alternativní metodě výchovy Montessori a jejím využití v mateřské škole a v prvních ročnících základní školy. První část práce je věnována teoretickému vysvětlení, jak tato metoda poskytuje dětem vědomosti, dovednosti či postoje. Druhá část, praktická, je založena na výzkumu prostřednictvím dotazníků s dětmi a rodiči. Výzkum je rozšířen také o rozhovor s dětmi. Praktická …more
Abstract:
This thesis discusses an alternative method of Montessori education and its use in kindergarten and first grades of primary school. The first part of work is devoted to the theoretical explanation of how this method provides children with knowledge, skills and attitudes. The second part, practical, is based on research through questionnaires with children and parents. Research is also extended for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 5. 2012
  • Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
  • Reader: Mgr. Lucie Pištěková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství dějepisu pro základní školy