Alina Zhailau

Bachelor's thesis

The use of Franchise Strategies as an opportunity to start a business, example Kazakhstan

Využití franchisových strategií jako příležitost k založení podniku, příklad Kazachstán
Abstract:
V Kazachstánu se podnikání rozvíjí a jedním ze způsobů, jak mohou společnosti expandovat je franchising. Nicméně, většina kazachstánských firem si není vědoma potenciálu franchisingu. Cílem studie je zhodnotit potenciál franchisingu jako prostředku vstupu na Kazachstánský trh na přikladu švédské společnosti IKEA. S využitím kvalitativních výzkumných metod, včetně analýz konkurence, finančních a tržních …more
Abstract:
Entrepreneurship is on the rise in Kazakhstan, and franchising is one of the most common methods of expanding a business. However, Kazakhstani businesses are largely unaware of the market's potential. The study aims to assess the capability of franchising as a mode of entry for IKEA in Kazakhstan, with the goal of developing its market visibility in the country. Based on the qualitative research methodologies …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2023
  • Supervisor: Aleš Kubíček
  • Reader: Karel Pernica

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89982

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Bachelor of Business Administration

Theses on a related topic