Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie – Bc. Kateřina Písaříková
Bc. Kateřina Písaříková
Master's thesis
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Firms marketing from the point of view of behavioral economy
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na aplikaci poznatků behaviorální ekonomie na marketing firem. Teoretická část se věnuje definování oblastí integrované marketingové komunikace firem a jednotlivých teorií behaviorální ekonomie, které mají přesah do spotřebního chování. V praktické části práce jsou představeny případové studie vybraných prodejců vozidel z České republiky. Analýza současné marketingové …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the application of behavioral economics to the marketing of firms. The theoretical part is devoted to defining the areas of integrated marketing communication of companies and major theories of behavioral economics that overlap with consumer behavior. The practical part of the thesis presents case studies of selected car dealers from the Czech Republic. The analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dph56/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování
Veronika Šilhanová -
Jazyk a spotřebitelské chování: Ekonomické rozhodování u vzorku bilingválních spotřebitelů
Renata Kosíková -
Interkulturní rozdíly ve spotřebitelském chování na trhu smartphonů
Renáta Kudělková -
Behaviorální výzkum a jeho implementace do marketingového řízení podniku
Robert Henyš -
Racionalita nebo iracionalita spotřebitelského chování
Martin Daňhel -
Psychologia v marketingu a jej vplyv na spotrebiteľské správanie
Martin Vozník -
Experiment in Behavioral Economics
Anton Babich -
Aplikace behaviorální ekonomie do managementu
Jana Ilavská