Lenka NOVOTNÁ

Bachelor's thesis

Názorné představy o přirozeném čísle u dětí v předškolním věku

Objective images of natural number in pre-school age
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou matematického myšlení, především číselných představ u dětí v předškolním věku. Teoretická část je zaměřena na matematické představy v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a charakteristikou předškolního dítěte.Praktická část nabízí náměty, jakým možným způsobem se lze přiblížit k dosažení klíčových kompetencí v oblasti matematického …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the topic of the mathematical thinking, especially with those related to the numeric imaginings of the pre-school age children.The theoretical part is focused on the mathematical notions related to the General Educational Programme for pre-school education and the pre-school age children characteristics.The practical part of the essay offers suggestions of possible ways …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2010
  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaroslav Perný, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NOVOTNÁ, Lenka. Názorné představy o přirozeném čísle u dětí v předškolním věku. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 20. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta