Edukace žáků s poruchou chování; nové přístupy asistenta pedagoga ve třídě – Bc. Ludmila Hénková
Bc. Ludmila Hénková
Bachelor's thesis
Edukace žáků s poruchou chování; nové přístupy asistenta pedagoga ve třídě
Education of students with behaviour disorder, new approaches of teaching assistant in the classroom
Abstract:
Humanizace výchovy a vzdělávání dětí, potřeby dětí s poruchou chování, empatie a sounáležitost v prostředí školy a třídy, postavení dítěte s poruchou chování v rodině, třídě a společnosti. Role asistenta pedagoga a jeho začlenění ve škole, nové přístupy v edukaci a výchově dětí s poruchou chování, znovunalezení empatie, sounáležitosti a důvěry; konkrétně na biblioterapii. Biblioterapie jako podaná …moreAbstract:
Humanizing education of children, needs of children with the conduct disorder, empathy and belonging to school and class, status of children with conduct disorder in the family, class and society. The role of teacher assistant and his inclusion in school, new approaches in education and upbringing of children with conduct disorder, the rediscover empathy, solidarity and confidence. Bibliotherapy as …moreKeywords
humanizace výchovy nové přístupy ve vzdělávání dítě s poruchou chování asistent pedagoga potřeby dětí s poruchou chování postavení dítěte v rodině a ve škole biblioterapie jako možný přístup ve výchově a edukaci dětí s poruchou chování humanization of education new approaches in education a child with conduct disorder teaching assistant the needs of children with conduct disorder the child's status in the family and at school bibliotherapy as a possible approach in upbringing and education of children with conduct disorder.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j8wdb/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Biblioterapie, artefiletika a arteterapie v knihovnách jako prevence duševních a sociálních problémů dětí v MŠ a ZŠ
Simona Kňourková -
Biblioterapie jako součást psychoterapeutické péče v Psychiatrické nemocnici v Kroměříži
Tereza Lysoňková -
RESEARCH ON FAMILY QUALITY OF LIFE IN FAMILIES OF YOUNG CHILDREN WITH DISABILITIES IN CHINA
Ling GUO -
Housing First jako možný přístup řešení bezdomovectví v Karviné
Martin Bojko -
Argumentační chyby jako nedostatky ARG modelu
Martina Kozlová -
Právo na přístup na sociální sítě jako nový "veřejný prostor"
Vojtěch Adam -
Tailoring agilních přístupů jako možné řešení problémů agilní transformace
Jana Loudová -
Podještědí: paměť místa jako inspirační zdroj a vzdělávací obsah ve výuce výtvarné výchovy
Markéta DUDOVÁ