Bc. Ludmila Hénková

Bachelor's thesis

Edukace žáků s poruchou chování; nové přístupy asistenta pedagoga ve třídě

Education of students with behaviour disorder, new approaches of teaching assistant in the classroom
Abstract:
Humanizace výchovy a vzdělávání dětí, potřeby dětí s poruchou chování, empatie a sounáležitost v prostředí školy a třídy, postavení dítěte s poruchou chování v rodině, třídě a společnosti. Role asistenta pedagoga a jeho začlenění ve škole, nové přístupy v edukaci a výchově dětí s poruchou chování, znovunalezení empatie, sounáležitosti a důvěry; konkrétně na biblioterapii. Biblioterapie jako podaná …more
Abstract:
Humanizing education of children, needs of children with the conduct disorder, empathy and belonging to school and class, status of children with conduct disorder in the family, class and society. The role of teacher assistant and his inclusion in school, new approaches in education and upbringing of children with conduct disorder, the rediscover empathy, solidarity and confidence. Bibliotherapy as …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2015
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta