Mgr. Veronika Muselíková

Master's thesis

Analýza prostředků persvaze v reklamních textech časopisů Týden

Analysis of Persuasion Process in Advertisements Texts of Magazine Týden
Abstract:
Práce se věnuje analýze prostředků persvaze v reklamních textech časopisu Týden. Sleduje vybrané prostředky persvaze, které jsou v reklamních textech používány, a to z hlediska stylistiky. Mezi dvě hlavní pozorované jednotky patří slovesná osoba a číslo a výpovědi rozdělené podle komunikační funkce na výpovědi s funkcí oznamovací, výpovědi s funkcí tázací a výpovědi s funkcí rozkazovací (zvolací). …more
Abstract:
This work is attend to analysis of persuasion processes in advertising texts of magazine Týden. It concern about selected persuasion processes, which are in advertising texts used, in term of stylistics. Between two main observed units pertain subjekt and numer of verb and propositions divided belong communication functions. Second step is analysis mutual combinations and relations these levels and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2007
  • Supervisor: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta