Júlia Stachová
Bachelor's thesis
Motív strachu v sociálnej rekalme
Pattern of Fear in Social Advertising
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá motívom strachu v sociálnej reklame. Teoretická časť práce je zameraná na opis základných pojmov ako marketing v neziskových organizáciach, sociálny marketing, sociálna reklama, apely v reklame, emocionálne apely a strach v reklame. V prak-tickej časti je analyzovaných päť spotov neziskovej organizácie Amnesty International, ktoré zobrazujú fyzické násilie a obsahujú motív …moreAbstract:
Bachelor thesis is focused on a pattern of fear in social advertising. The theoretical part deals with description of social marketing, social advertising, advertising appeals, emotional ap-peals, emphasizing the theme of fear and marketing of non-profit organizations. In the practical part are analyzed five advertisements of non-profit organization Amnesty Interna-tional, which show physical violence …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2015
Accessible from:: 28. 4. 2015
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Stachová, Júlia. Motív strachu v sociálnej rekalme. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 28. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Motiv strachu v povídkách Edgara Allana Poea
Lucie Kořínková -
Motivy smrti a strachu v literatuře pro děti a mládež a jejich využití v práci učitele na základní škole
Anna Dojčánová -
Využití motivu strachu v televizní a billboardové reklamě. Analýza konkrétní marketingové komunikace.
Tomáš Löbl -
Využívání motivu strachu v televizní reklamě
Sabina Mrštinová -
Motiv strachu v sociální reklamě
Cynthia Mitevová -
Využívání apelu strachu v sociální reklamě
Jan Pácl -
Etické aspekty emocionálního apelu strachu v reklamě
Libuše Kalkus Kameníčková -
Faktor strachu v práci vychovatele v dětském domově
Eva HOLUBOVÁ