Komparace proklikovosti bannerů na Facebooku a Instagramu – Bc. Vojtěch Kaňok
Bc. Vojtěch Kaňok
Master's thesis
Komparace proklikovosti bannerů na Facebooku a Instagramu
Comparison of click-through Rates of Banners on Facebook and Instagram
Abstract:
Tématem diplomové práce je komparace proklikovosti bannerů na Facebooku a Instagramu. Teoretická část je zaměřena na problematiku online marketingu, jeho vývoje a klíčových metrik pro vyhodnocování úspěšnosti. Poté je zaměření přesunuto na sociální sítě a reklamu v rámci Meta Platforms. Praktickou částí je field experiment, který porovnává data z deseti reklamních účtů s cílem zjistit vliv tlačítek …moreAbstract:
The subject of this thesis is a comparison of the click-through rates of advertising on Facebook and Instagram. The theoretical part focuses on the issues of online marketing, its development, and key metrics for evaluating success. Then the focus is shifted to social networks and advertising within Meta Platforms. The practical part is a field experiment that compares data from ten advertising accounts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 1. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a5tvp/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2023
- Supervisor: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.