Bc. Vendula Najtová
Master's thesis
Databáze emočních podnětů pro reklamu
Database of Emotional Stimuli in Advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit manuál pro brand manažery a odpovědět na otázku, které emoce spojené s čokoládou mají nejsilnější pozitivní vazbu. V teoretické části podrobněji popíši neuromarketing, jeho charakteristiku, aplikaci v praxi. Dále také biomedicínskou techniku, která se v neuromarketingu používá a fyziologické projevy emocí, které jsou pomocí biomedicínské techniky zkoumány. V podkapitolách …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to create a manual for brand managers, as well as to analyse which emotions have the strongest positive relation to chocolate. In the theoretical part I am going to cover the topic of neuromarketing – its characteristics and practical use. Moreover, I will describe biomedical technology, and how it is used for researching the physiological effects of emotions. I will …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/x58z9/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Detekce agresivních emocí pomocí EEG při hraní počítačových her
Eva MATUCHOVÁ -
EEG aktivita během emoční stimulace
Jana HOROVÁ -
Analýza emocí při čtení mapy a řešení prostorových úloh
Adam PÁTEK -
Detekce emocí v biosignálech
Šárka KLÍMKOVÁ