Bc. Vendula Najtová

Master's thesis

Databáze emočních podnětů pro reklamu

Database of Emotional Stimuli in Advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit manuál pro brand manažery a odpovědět na otázku, které emoce spojené s čokoládou mají nejsilnější pozitivní vazbu. V teoretické části podrobněji popíši neuromarketing, jeho charakteristiku, aplikaci v praxi. Dále také biomedicínskou techniku, která se v neuromarketingu používá a fyziologické projevy emocí, které jsou pomocí biomedicínské techniky zkoumány. V podkapitolách …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to create a manual for brand managers, as well as to analyse which emotions have the strongest positive relation to chocolate. In the theoretical part I am going to cover the topic of neuromarketing – its characteristics and practical use. Moreover, I will describe biomedical technology, and how it is used for researching the physiological effects of emotions. I will …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication