Veronika KŮTKOVÁ

Master's thesis

Prekoncepce a miskoncepce žáků v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ

Preconceptions and misconceptions of pupils in science subjects at primary school
Abstract:
Cílem práce je nastínit problémy v učivu a učení o přírodě v primární škole. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlena základní terminologie týkající se konstruktivistického pojetí výuky, učitelova pojetí výuky a dětských pojetí učiva. Nejprve se zabývá psychogenezí jedince, dále jsou popsány termíny označující dětská pojetí a vysvětleny způsoby odhalování a řešení …more
Abstract:
The aim of this thesis is to outline problems that may occur during child's learning process in primary education. Problems occurring while learning about nature and environmental issues are particularly discussed. The thesis is divided into two parts: a theoretical and a practical part. In the theoretical part, basic terminology regarding the constructivist approach to teaching, teacher's approach …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KŮTKOVÁ, Veronika. Prekoncepce a miskoncepce žáků v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta