Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia – Bc. Lucia Szabóová
Bc. Lucia Szabóová
Master's thesis
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Political marketing of the winners and losers - international comparison
Abstract:
The aim of the Master´s dissertation is to evaluate the role of political marketing in the practices of selected political parties, i.e. OĽANO, SMER-SD, focusing on the election campaigns in the elections to the National Council of the Slovak Republic in 2020. The thesis focuses on the individual campaigns of the selected political parties, communication, financing and possible similarities and differences …moreAbstract:
Cieľom diplomovej práce je zhodnotiť úlohu politického marketingu v praxi vybraných politických strán, t.j. OĽANO, SMER-SD so zameraním sa na volebné kampane vo voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky v roku 2020. V práci sa zameriava na jednotlivé kampane vybraných politických strán, komunikáciu, financovanie a prípadné zhody a rozdiely vo vedení kampaní, alebo oslovovaní svojich voličov. Taktiež …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 8. 2023
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/t2tmb/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 9. 2023
- Supervisor: doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
- Reader: M.A. Jozef Ftorek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Master programme / field:
International and Diplomatic Studies / International and Diplomatic Studies
Theses on a related topic
-
Prostorová diferenciace výsledků politické strany Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko v parlamentních volbách v letech 2016 a 2020
Jana SKALÁKOVÁ -
Krajské volby 2000-2020
Karolína BLAŽKOVÁ -
Krajské volby 2000-2020
Evžen POTOPALSKÝ -
Politický marketing a jeho využitie v slovenských parlamentných volbách 2020
Michal Gombarčík -
Změna politického marketingu při prezentaci lídra během předvolební kampaně Smer-SD v letech 2016 a 2020
Adéla Kolouchová -
Krajské volby v České republice (2000-2020)
Denisa Doležalová -
Politický marketing regionálního volebního subjektu
Tereza Woznicová -
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská