Bc. Nikola Mrnková

Master's thesis

Marketingový mix vybrané destinace

Marketing Mix of the chosen Tourism Destination
Abstract:
V diplomové práci se zabývám tématem marketingového mixu vybrané destinace. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se týkají samotného marketingu destinace, jeho prostředí, marketingových analýz, marketingového mixu a výzkumu. V praktické části popisuji město Žatec, analyzuji jeho současnou situaci, nástroje marketingového mixu a konkurenty. Pomocí dotazníkového šetření hodnotím úspěšnost …more
Abstract:
The diploma thesis is focused on the marketing mix of the selected destination. In the theoretical section the concepts related to destination marketing itself, its environment, marketing analysis, marketing mix, and research are explained. The practical part describes the city Žatec, analyzes its current situation, the tools of marketing mix and competitors. Using questionnaire survey I evaluate the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Ing. Alena Pilná
  • Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní