Theses 

Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu – Bc. Veronika Líšková

česky | in English | slovensky

Section:
Use to change section. Address within IS:

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications

Bc. Veronika Líšková

Master's thesis

Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu

Use of Psychology of Advertising in Digital Copywriting

Abstract: Diplomová práca sa zaoberá možnosťami ovplyvňovania zákazníka v rámci internetového copywritingu. Teoretická časť je zameraná na štúdium odbornej literatúry o marketingovej komunikácii, psychológii a ovplyvňovaní v reklame. Praktická časť hodnotí praktické použitie persuázie v copywritingu vybraných značiek a je doplnená kvalitatívnymi rozhovormi s profesionálnymi textármi. Projektová časť sumarizuje najúčinnejšie prvky persuázie a predkladá konkrétne príklady na ich použitie.

Abstract: The diploma thesis analyzes the possibilities of influencing customers through internet copywriting. The theoretical part is focused on the study of professional literature on marketing communication, psychology and influence in advertising. The practical part evaluates the practical use of influence in copywriting of selected brands and is supplemented by qualitative interviews with professional copywriters. The project summarizes the most effective elements of persuasion and presents concrete examples of their use.

Keywords: copywriting, presviedčanie, ovplyvňovanie, psychológia reklamy, spotrebiteľské správanie, online marketing

Language used: Czech

  • Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

ISO 690-compliant citation record: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
https://portal2.utb.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=50304 Reference to the local database file of the institution
Other ways of accessing the text

Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

The right form of listing the thesis as a source quoted

Líšková, Veronika. Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu. Zlín, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Other references 


Go to top | Current date and time: 20/4/2019 04:37, Week 16 (even)

Privacy

Contact: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz