Bc. Elinore Saphir Israel

Bachelor's thesis

Global marketing and local culture

Global marketing and local culture
Abstract:
Rozmanitost je aktuálním tématem napříč naší společností. Reklamní kampaně jsou považovány za zrcadlo společnosti a jako takové reflektují tento trend. I přes neoddiskutovatelný kulturní růst Amerika ve svých kampaních stále zaostává v otázce multiracialismu a multikulturalismu. Vzhledem k historickému vývoji USA, je pochopitelná citlivost v otázkách rovnosti bílé většiny a afroamerické menšiny. Černošské …more
Abstract:
Diversity is a very actual theme across our society. As advertisement is considered to be a mirror of the society, we can see this trend developing in campaigns all over the world. Despite indisputable cultural growth America is still lag behind in multiracialism and multiculturalism represented in its campaigns. Due to the historical development of United States, understandable sensitivity regarding …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2020
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: MSc Mirela Moldoveanu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní