Markéta Pošepná

Bachelor's thesis

Franšíza jako forma podnikání v hotelnictví a gastronomii

Franchising as a form of business in the hospitality and gastronomy
Abstract:
Práce se zabývá moderní formou podnikání - franchisingem, který je popsán v první části práce. Analytická část je zaměřena na analýzu společnosti McDonald`s, která rovněž působí v oblasti franchisingu. Podkladem pro návrhovou část je provedení dotazníkového šetření preferencí strávníků ve fast foodových restauracích, a mystery shopping v restauracích McDonald`s. Na základě získaných výsledků jsou navržena …more
Abstract:
The thesis deals with a modern form of business - franchising, which is described in the first part of the work. Analytical part is focused on analysis of the company McDonald`s, which also operates in the field of franchising. The basis for design is part of questionnaire survey of preferences diners in fast food restaurants, and mystery shopping in McDonald`s restaurants. The obtain results are proposed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2016
  • Supervisor: PhDr. Jan Máče, Ph.D.
  • Reader: Ing. Věra Levičková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management