Bc. Anastasia Lopatina

Bachelor's thesis

Analýza obsahu reklamního spotu

Analysis of a commercial’s content
Abstract:
První část této práce je zaměřena na historický vývoj reklamy a televizních spotů od meziválečného období až po současnost. V druhé části práce je pozornost věnována legislativě a předpisům vycházejícím z kodexu reklamy. Jsou zde taktéž rozebrány jednotlivé požadavky na konkrétní skupiny produktů. Navazující třetí část práce je zaměřena na etické normy a na využití psychologie a emocí v reklamě. Ve …more
Abstract:
First part of the bachelor´s thesis is focused on historical development in advertising and television spots from the inter-war period to the present. The second part is devoted to the legislation and regulations based on the code of advertising. It is also analysing the single requirements of the particular products. The following section is based on the ethical standards and the use of psychology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 10. 2014
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní