Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. – Aneta Grňáková
Aneta Grňáková
Diplomová práce
Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.
Comparison of Creation Process of Film and Theatrical Liturgical Costume with Regard to Local Historiography.
Anotace:
Tématem diplomové práce je srovnávání procesu vytváření filmového a divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. V teoretické části se věnuji vymezení pojmů film, divadlo, fotografie a dále pak rozvádím okolnosti tvarování dramatické postavy. Jako inspirační zdroje zmiňuji autory Adrienu Šimotovou, Ester Krumbachovou a Ivana Pinkavu. V praktické části popisuji realizační postupy …víceAbstract:
The thesis compares the creation process of film and theatrical liturgical costume with regard to local historiography. In the theoretical part, terms as film, theater and photography are defined; further the circumstances of shaping a dramatic figure are described. Adriena Šimotová, Ester Krumbachová and Ivan Pinkava are mentioned as my inspiration sources. In the practical part I describe implementation …víceKlíčová slova
scénografieKlíčová slova
divadelní kostýmyKlíčová slova
filmové kostýmyKlíčová slova
kulturní místopisKlíčová slova
dramatické postavyKlíčová slova
historický místopisKlíčová slova
liturgické oděvy
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 8. 2015
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/8512
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 9. 2015
- Vedoucí: Andrea KRÁLOVÁ
- Oponent: Robert SMOLÍK
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
GRŇÁKOVÁ, Aneta. \textit{Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.}. Online. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/jyv3d3/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Scénografie alternativního a loutkového divadla
Práce na příbuzné téma
-
Filmový kostým od let padesátých jako inspirace, ikona i diktatura
Lucie Sedláčková -
Scénografie k opeře Korunovace Poppey
Kristina Komárková -
Sklo a scénografie
Anna Seifertová -
Choreografie Scénografie
Barbora Rašková -
Scénografie a kostým k inscenaci Julietta aneb Snář (podle G. Neveuxe a B. Martinů)
Hradilová Hradilová -
Scénografie inscenace Být i nebýt 11.21 ve Studiu Marta
Prokop Prokop -
Proměny Pražského Quadriennale: Proměny a posuny způsobů vystavování divadelní scénografie, se zaměřením na ročníky 2007, 2011 a 2015
Amálie Bulandrová -
Operní scénografie ve Státním divadle v Brně v 60. letech - tvorba Josefa Adolfa Šálka
Kateřina Lukáčová