Anna Latifová

Master's thesis

Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth

Marketing importance of influencer marketing compared to Word of Mouth
Abstract:
Práce se zaměřuje na porovnání influencer marketingu a Word of Mouth, analýzu vlivu těchto dvou typů šíření informací o produktech či službách na myšlení a nákupní chování ve zvolené cílové skupině mileniálů. Cílem je zjistit, zda je vliv influencer marketingu srovnatelný s vlivem primárních a sekundárních sociálních skupin z okolí spotřebitele. K vyhodnocení vlivu jsou využity sekundární i primární …more
Abstract:
The thesis focuses on the comparison of influencer marketing and Word of Mouth. It also analyzes the influence of these two types of dissemination of information about products and services on thinking and shopping behaviour. The selected target group is generation of millennials. The aim is to find out whether the influence of influencer marketing is comparable to the influence of primary and secondary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2020
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Veronika Kundríková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80290

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management