Karolína VAŇKOVÁ

Bachelor's thesis

Kvalita začlenění žáka s mentální retardací do třídního kolektivu na 1. stupni základní školy

The Quality of the Inclusion of a Pupil with a Mental Disability in an Elementary School Class
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je kvalita inkluze dítěte s lehkým mentálním postižením do běžného vzdělávacího proudu, konkrétně na první stupeň základní školy. Cílem práce je zjistit, jak na inkludovaného žáka reagují samotní spolužáci, jaký je názor pedagogů na inkluzi a v neposlední řadě, zda je škola, případně třída, dostatečně připravena na vzdělávání žáka se zdravotním postižením. V teoretické …more
Abstract:
The theme of this bachelor thesis is the quality of inclusion of a child with a mild mental disability into the general education stream, namely at the first level of elementary school. The aim of the thesis is to find out how the pupils in the class themselves respond to such a pupil, what is the opinion of the teachers on inclusion and last but not least, whether the school or class is prepared sufficiently …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Daniela Kilduff, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VAŇKOVÁ, Karolína. Kvalita začlenění žáka s mentální retardací do třídního kolektivu na 1. stupni základní školy. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta