Úloha manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadle – Kristýna Lišková
Kristýna Lišková
Master's thesis
Úloha manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadle
The role of the manager in working with children and student audience in the world of theatre
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadelní sféře. Chtěla jsem především zjistit, zda si divadla vychovávají svého budoucího diváka nebo nikoliv. Úvodní kapitoly se zabývají vymezením žánru divadla pro děti a divadla hraným dětmi a stručnou historií žánru u nás. Popisuje také bohatou tradici festivalů a přehlídek v této oblasti pro různé věkové …moreAbstract:
This master thesis is concerning the role of the manager in working with children and young audience in the world of theatre. The first chapters undertake the definition of the theatre for children and theatre played by children and brief history of this genre in the Czech Republic. It describes the history and rich tradition of festivals and parades in this area for different age categories until …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 3. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39698
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2014
- Supervisor: Václav Riedlbauch
- Reader: Jitka Černá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39698
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Loutkové divadlo pro děti Puppet Theatre for Children
Michal FALTA -
AUDIENCE DEVELOPMENT
Tereza Sochová -
Audience Development a využití jeho nástrojů v praxi
Kristýna Světlíková -
Audience developement - využití Customer Relationship Management a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika
Ondřej Chalupský -
Marketing divadel pro děti a mládež
Hana Procházková -
Digitální marketing Divadla Teenager z.s.
Richard Perkner -
Marketingová analýza vybraných divadel pro děti
Eliška Burdová