Bc. Tereza Mrlíková

Master's thesis

Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele MŠ

Opportunities to Support New Teacher´s Adaptation from the point of view of a Preschool Principal
Abstract:
Tématem diplomové práce je možnost podpory adaptace začínajícího učitele v mateřské škole. Kvalitní adaptace začínajícího učitele má klíčový význam pro jeho profesní rozvoj. Práce se zaměřuje na identifikaci začínajícího učitele, jeho kompetence, vývojové etapy a možnosti podpory. Výzkumná část se zabývá perspektivou ředitelů mateřských škol, zkoumá faktory adaptace a využívá kvalitativní metody, jako …more
Abstract:
The topic of the thesis is the possibilities of supporting the adaptation of beginning teachers in preschool. Quality adaptation of beginning teachers is crucial for their professional development. The thesis focuses onthe identicication of beginning teachers, their competencies, developmental stages, and support possibilities. The research part examines the perspecive of kindergarden directors, investigates …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Mrlíková, Tereza. Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele MŠ. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe