Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique. – Mgr. Felizardo Armando Muianga
Mgr. Felizardo Armando Muianga
Disertační práce
Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.
Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.
Anotace:
Abstract Assessment literacy and conceptions of assessment are central to the successful implementation of formative assessment initiatives. Assessment literacy enables teachers to translate theory into practice. On the other hand, conceptions shape understanding, interpretation, and implementation of new assessment policies. This mixed-methods study examined secondary school English language teachers …víceAbstract:
Abstract Assessment literacy and conceptions of assessment are central to the successful implementation of formative assessment initiatives. Assessment literacy enables teachers to translate theory into practice. On the other hand, conceptions shape understanding, interpretation, and implementation of new assessment policies. This mixed-methods study examined secondary school English language teachers …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nlhhh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 2. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD., doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MUIANGA, Felizardo Armando. \textit{Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/jzz0u3/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Didaktika cizího jazyka / Didaktika cizího jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
The European Language Portfolio: The New Tool for Assessment and Self-Assessment of Pupils
Zuzana Jouklová -
Language Vitality Assessment: Kwakiutl
Tereza SZELIGOVÁ -
Language Vitality Assessment: Tlingit
David Michael ČAJAN -
Language Vitality Assessment: Miami
Silvie MEZÍRKOVÁ