Stefaniia Khaitovich

Bachelor's thesis

Ekonometrická analýza vlivů reklamy

Econometric analysis of advertising effects
Abstract:
Předmětem zkoumání této bakalářské práce je efektivita vynaložených peněžních pro-středků utracených za účelem propagace. Cílem práce je sestavení a interpretace ekono-metrického modelu, který umožňuje vyhodnotit efekt reklamy na příjmy společnosti. Em-pirická část práce zahrnuje analýzu reálných dat a zabývá se srovnáním efektivity reklam-ních kanálů mezi sebou, posouzením okamžitého a zpožděného …more
Abstract:
The subject of the research of this bachelor's thesis is the effectiveness of the promotion expenditures. The aim of this work is to compile and interpret an econometric model that evaluates the effect of advertising on the company's revenue. The empirical part of the work is based on the study of real data to compare the effectiveness of advertising chan-nels, assess the immediate and lagged impact …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2022
  • Supervisor: Ondřej Sokol
  • Reader: Lukáš Frýd

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86399