Gabriel Medoň

Master's thesis

Strategie vstupu internetového obchodu na zahraniční trh

Strategy of internet shop to enter foreign market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se liší nákupní preference a chování zákazníků napříč vybranými trhy v rámci Evropy v pojetí internetových obchodů, jak vhodně směřovat marketing pro jednotlivé trhy a tím připravit lokální začínající internetový obchod na efektivní vstup na zahraniční trh. Metody analýzy obsahují základní dotazníkový průzkum jednotlivých trhů, srovnání a hodnocení vlastních …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to determine how shopping preferences and customer behavior across selected European markets differentiate in the concept of online stores, how to direct marketing appropriately for the individual markets, thus prepare a local startup e-shop for effective entry into foreign markets. The methods of analysis include basic questionnaire survey of individual markets, comparison …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 10. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2017
  • Supervisor: Jiří Přibil
  • Reader: Lucie Váchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/53254