David Říha

Doctoral thesis

Politika, politický marketing a segmentace politického trhu v ČR

Politics, Political Marketing and Segmentation of The Political Market in the Czech Republic
Abstract:
Tato disertační práce se zabývá problematikou politického marketingu a jeho klíčovou oblastí, konceptem politického trhu a způsoby jeho analyzování. Detailně popisuje nástroje politiky, marketingu, politického marketingu a proces segmentace, který je představen v teoretické i praktické rovině. Hlavní cíl této disertační práce spočívá v tvorbě modelu segmentace voličů, který vychází z analýzy jejich …more
Abstract:
This dissertation focuses on political marketing and its key areas - concept of the political market and methods of its analysis. It details the policy instruments, marketing, political marketing and the segmentation process, which is introduced on theoretical as well as practical level. The main objective of this thesis is creating a voter segmentation model based on the analysis of the voters' attitudes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2014
  • Supervisor: Vladimír Chalupský
  • Reader: Gustav Tomek, Jitka Vysekalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/59381