Bc. Filip Zýval

Master's thesis

Efektivnost marketingových nástrojů využívaných ve farmacii

Efficiency of marketing tools used in pharmacy
Abstract:
Specifika a složení marketingového mixu ve farmacii: produkt - léčiva na recept - generická léčiva - volně prodejná léčiva - doplňky stravy - produktová politika - cena a její specifika - cenotvorba - životní cyklus produktu - distribuce - lékaři - lékárna - marketingová komunikace - reklama - podpora prodeje - vztahy s veřejností - osobní prodej - přímý marketing - právní aspekty reklamy Psychologické …more
Abstract:
Specifics of a pharmaceutical marketing mix constitution: product - Rx drugs - generic drugs - OTC drugs - food supplements - product policy - price and its specifics - pricing - lifecycle of a product - distribution - doctors - pharmacy - marketing communications - advertisement - advertising - sales support - public relations - personal selling - direct marketing - legal aspects of advertising Psychological …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: Ing. Lada Kufrerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní