Eva HNIDÁKOVÁ
Bachelor's thesis
Anglizismen in der deutschen Marketingsprache
The Anglicism in the German marketing language
Abstract:
This thesis deals with the occurrence of Anglicism in contemporary technical language and is focused on marketing of the German language. The theoretical part describes the reasons for borrowing of Anglicism in the German language as well as the development of technical language in current business area. The practical part is a result of the analysis, which was studied in business correspondence.Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výskytem anglicismů v současném odborném jazyce, je zaměřená na oblast marketingové němčiny. Teoretická část popisuje důvody přejímání anglicismů do německého jazyka, vývoj současného odborného jazyka v obchodní oblasti. Praktická část je výsledkem analýzy, při které byla zkoumána běžná obchodní korespondence oblasti marketingu.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2012
Accessible from:: 4. 4. 2012
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Olga Vomáčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HNIDÁKOVÁ, Eva. Anglizismen in der deutschen Marketingsprache. Olomouc, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 4. 4. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Filologie / German Oriented on Applied Economics
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights